Temeljem Zakona o pravu na pristup informacijama u cilju omogućavanja i osiguravanja prava na pristup informacijama svim domaćim ili stranim fizičkim i pravnim osobama (dalje: korisnik) putem otvorenosti i javnosti djelovanja Muzeja grada Iloka (dalje: Muzej), kao tijela javne vlasti čiji su programi i djelovanje zakonom utvrđeni kao javni interes te se u cijelosti ili djelomično financiraju iz proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili iz državnog proračuna.
Pravo na pristup informacijama obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacija kao i obvezu Muzeja da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije kada za to i ne postoji poseban zahtjev već takvo objavljivanje predstavlja obvezu određenu zakonom ili drugim općim propisom.
Informacija je napisani, nacrtani, slikovni, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili drugi zapis podataka o pojedinačnom predmetu koji čini sadržajnu cjelinu, a koji posjeduje, kojim raspolaže ili nadzire Muzej.
I. POPIS INFORMACIJA KOJE SU DOSTUPNE KORISNICIMA
Muzej omogućava i osigurava korisnicima pravo na pristup informacijama o:
- općim aktima Muzeja (Statut, pravilnici, poslovnici i odluke kojima se uređuju pojedina pitanja iz djelatnosti Muzeja)
- radu Upravnog i Stručnog vijeća (zapisnici sa sjednica, odluke, zaključci)
- troškovima rada i izvorima financiranja (financijski planovi i izvješća)
- muzejskoj djelatnosti (podaci o aktivnostima i programima)
- muzejskoj građi i muzejskoj dokumentaciji (poštujući pritom propise kojima je uređena muzejska djelatnosti uvjeti i način ostvarivanja uvida u muzejsku građu i dokumentaciju – dodatak Obrazac br. 2. sukladno Pravilniku o uvjetima i načinu ostvarivanja uvida u muzejsku građu i muzejsku dokumentaciju)
- dokumentaciji o zaposlenicima (osnovni podaci; kontakt zaposlenika, zvanje zaposlenika)
- dokumentaciji o provedbi postupaka javne nabave u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi
Sve informacije dostupne su svim domaćim i stranim fizičkim i pravnim osobama u skladu s uvjetima i ograničenjima propisanim Zakonom o pravu na pristup informacijama, pod zakonskim propisima donesenim na temelju navedenog Zakona, te drugim zakonima, ostalim propisima i općim aktima.
Muzej grada Iloka sukladno Zakona o pravu na pristup informacijama može ograničiti pristup informacijama koje predstavljaju poslovnu ili profesionalnu tajnu, kao što su:
- dokumenti o sigurnosti i zaštiti (mjere i zaštita objekata i imovine; mjere protupožarne zaštite; procjene analize, atesti; planovi i upute za postupanje u slučaju nesreće)
- dokumenti o objektima i poslovnim prostorima Muzeja (isprave, projekti, nacrti, spisi u svezi s održavanjem objekata)
- dokumenti o konzervaciji i restauraciji muzejske građe
- dokumenti o zaposlenicima Muzeja (temeljem Zakon o zaštiti osobnih podataka: matična knjiga zaposlenika, evidencija drugih zaposlenika, osobni dosjei, ugovori o radu na određeno i neodređeno vrijeme, isplatne liste, godišnji odmori, dopusti, bolovanja, izvješća o plaćama i sl.)
II. NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA
Muzej upoznaje javnost o organizaciji rada, uvjetima rada i načinu obavljanja poslova iz svoje djelatnosti davanjem informacija u sredstvima javnog priopćavanja.
Pored navedenog, korisnici ostvaruju pravo na pristup informacijama podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva Muzeju, odnosno službeniku za informiranje.
Obrazac pisanog zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama dostupan je na: www.mgi.hr.
Pisani zahtjev na obrascu (kojeg možete preuzeti na ovoj WEB stranici ili osobno u Muzeju) koji je u cijelosti popunjen može se podnijeti:
- - na poštansku adresu Muzej grada Iloka, Šetalište oca Mladena Barbarića 5, 32236 Ilok
- - elektroničkom poštom na adresu: info@mgi.hr;
Popunjeni obrazac ili pisani zahtjevom koji nije na obrascu mora sadržavati: naziv i sjedište Muzeja, podatke koji su važni za prepoznavanje tražene informacije, ime, prezime i adresu odnosno naziv i sjedište korisnika (podnositelja zahtjeva). Podnositelj zahtjeva treba naznačiti način dostave informacije.
Usmeni zahtjev se može podnijeti:
- - telefonom na broj: 032/827-410
- - osobno na zapisnik u službenim prostorijama Muzeja utorkom od 10,00 do 12,00 sati.
O zahtjevu podnesenom u usmenom obliku sastavit će se zapisnik, a ako je podnesen putem telefona ili telefaksa, sastavit će se službena zabilješka. Usmeno podneseni zahtjevi, kao i zahtjevi podneseni telefonom i telefaksom moraju sadržavati podatke navedene za pisani zahtjev.
Muzej omogućava davanje informacije korisniku prava na informaciju u pravilu pisanim putem i/ili na slijedeće načine:
- - davanjem informacije pisanim putem;
- - neposrednim pružanjem informacije;
- - uvidom u dokumentaciju;
- - dostavom preslika dokumentacije koja sadrži zatraženu informaciju;
- - na drugi prikladan način.
Sukladno Zakona o pravu na pristup informacijama, Muzej ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova od podnositelja zahtjeva u svezi s pružanjem i dostavom tražene informacije.
III. ROKOVI OSTVARIVANJA PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA
Muzej će podnositelju usmenog ili pisanog zahtjeva omogućiti pristup informaciji u roku od petnaest dana od zaprimanja podnesenog zahtjeva. Ukoliko postoje prepreke za omogućavanje pristupa informaciji prema zahtjevu podnositelja će se obavezno obavijestiti pisanim putem.
U slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva Muzej će pozvati podnositelja zahtjeva da ga ispravi u roku od tri dana. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način, Muzej će rješenjem odbaciti zahtjev kao nerazumljiv ili nepotpun.
Ako Muzej ne posjeduje, ne raspolaže ili ne nadzire informaciju o tomu će obavijestiti podnositelja zahtjeva pisanim putem.
Svi rokovi za ostvarivanje prava na pristup informacijama utvrđeni u Katalogu informacija mogu se produžiti do 30 dana ukoliko se:
- - informacija mora tražiti izvan sjedišta Muzeja, ako je nužno da bi se osigurala potpunost i točnost tražene informacije
- - jednim zahtjevom traži veći broj različitih informacija.
O razlozima za produljenje roka Muzej će obavijestiti podnositelja zahtjeva u roku od osam dana i navesti razloge zbog kojih je taj rok produžen.
Muzej će odbiti zahtjev u slučajevima određenim Zakonom o pravu na pristup informacijama.
Muzej će obavijestiti podnositelja zahtjeva o dostupnosti informaciji na druge načine u slučajevima predviđenim Zakonom o pravu na pristup informacijama.
O žalbama na rješenje Muzeja odlučuje Agencija za zaštitu osobnih podataka kao neovisno tijelo za zaštitu prava na pristup informacijama.
Protiv rješenja Agencije za zaštitu osobnih podataka može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske.
Obrazac br. 1. putem kojega će se zaprimati pisani zahtjevi u svezi s ostvarivanjem prava na pristup informaciji: Obrazac 1
Obrazac br. 2. uvid u muzejsku građu i muzejsku dokumentaciju putem kojega će se zaprimati pisani zahtjevi u svezi s ostvarivanjem prava na pristup informaciji.: Obrazac 2